Leveringsvoorwaarden:
Artikel 1. Definities
1. Verkoper en Koper:
Identitieit Verkoper:
Foodgilde BV
Tijsjesdijk 7
3161 CV Rhoon
BTW ID NL820905914B01
Kvk nummer: 32154587
Hierna te noemen “verkoper” exploiterende de in 1.1 genoemde handsels-, merk en domeinnamen.
1.1. Handelsnamen Deze voorwaarden zijn opgesteld voor de volgende handelsnamen en domeinnamen.
1.1 Foodgilde BV www.fusion-choc.nl
1.2 Onder "koper" wordt in deze voorwaarden verstaan iedere (rechts)persoon die met Verkoper een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten, en behalve deze, diens vertegenwoordiger(s), gemachtigde(n) en rechtverkrijgende(n).
Artikel 2. Toepasselijkheid
2.1 Alle aanbiedingen, bestellingen, leveringen en overeenkomsten en de uitvoering daarvan worden uitsluitend beheerst door de onderhavige voorwaarden, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2.2 Aanvullingen en/of afwijkingen van deze voorwaarden dienen uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen te worden.
2.3 Alle rechten en aanspraken, zoals in deze voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Verkoper worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Verkoper ingeschakelde tussenpersonen en andere derden.
Artikel 3. Aanbiedingen en overeenkomsten
3.1 Alle door Verkoper gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
3.2 Een overeenkomst tussen Verkoper en koper komt pas tot stand indien en nadat een opdracht schriftelijk door Verkoper is bevestigd, en/of doordat Verkoper geheel of gedeeltelijk aan een opdracht uitvoering heeft gegeven.
Artikel 4. Prijzen
4.1 Alle prijzen en tarieven zijn in Euro, inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij anders vermeld.
4.2 Alle aanbiedingen van Verkoper zijn vrijblijvend en Verkoper behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen.
Artikel 5. Levering
5.1 Verkoper streeft er naar om uw bestelling binnen 7 werkdagen af te leveren met een maximale levertijd van 30 dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien blijkt dat dit niet haalbaar is wordt de koper hiervan zsm. op de hoogte gesteld. De koper heeft de keuze in te stemmen met een nieuwe leveringstermijn of om zijn of haar bestelling te annuleren. Bij annulering van consumentenorders, zal Verkoper binnen 30 dagen het reeds door de koper betaalde bedrag volledig terugstorten. Dit conform de wet: “Koop op afstand” Bedrijven met Kamer van Koophandel zijn uitgesloten voor de wet koop op afstand.
5.2 In het geval van pakketverzending; de leveringsplicht van Verkoper zal zijn voldaan door het eenmaal aanbieden van zaken. De track en tracé status geldt hierbij als bewijs. In het geval van brievenbuspost geldt de administratie van Verkoper als bewijs.
5.3 In geval van niet-afname komen de opslag- en overige kosten voor rekening van koper.
5.4 Indien koper nalatig is met het verrichten van een handeling waarmede hij aan de aflevering van de zaken dient mede te werken, zijn de zaken voor risico van koper vanaf het ogenblik dat zij voor verzending c.q. levering gereed staan.
Artikel 6. Eigendomsvoorbehoud en -overgang
6.1 Zolang de koper niet volledig heeft voldaan aan al zijn betalings- en overige verplichtingen jegens Verkoper, blijft het geleverde eigendom van Verkoper. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op de klant over.
6.2 Koper is niet bevoegd het geleverde aan derden in onderpand of eigendom over te dragen, dan wel voor gebruik aan derden af te staan, totdat koper aan zijn betalings- en overige verplichtingen jegens Verkoper heeft voldaan.
Artikel 7.
Aansprakelijkheid 7.1 Verkoper aanvaardt aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van gebreken in geleverde zaken waarvoor Verkoper aansprakelijk is, voor zover deze aansprakelijkheid door haar verzekering wordt gedekt, tot het bedrag van de door de verzekering gedane uitkering.
7.2 Indien de verzekering in enig geval niet tot uitkering overgaat is de aansprakelijkheid van Verkoper beperkt tot het factuurbedrag.
7.3 Indien koper niet tijdig alle medewerking, gegevens en inlichtingen, welke Verkoper noodzakelijk of nuttig acht teneinde de leveringen te kunnen verrichten, aan Verkoper verleent, kan koper nimmer schadevergoeding of enige ander rechten ontlenen bij niet-nakoming van de overeenkomst door Verkoper.
7.4 Verkoper is niet aansprakelijk voor in de branche toelaatbaar geachte technisch niet te vermijden afwijkingen in kwaliteit, kwantiteit, kleur en dergelijke, welke afwijkingen koper derhalve niet het recht geven zaken te weigeren. 7.5 De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Verkoper of haar werknemers.
Artikel 8. Betaling
8.1 Alle betalingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, dienen te geschieden vóór levering, op door verkoper aangeboden betaalmodules, waar de koper kan kiezen uit: - Vooruitbeteling per Bank - Ideal - Pay-pal
8.2 Indien Verkoper het factuurbedrag niet binnen de termijn van 14 dagen na plaatsing van de order van koper heeft ontvangen, wordt de order geannuleerd en de koopovereenkomst ontbonden.
Artikel 9. Overmacht
9.1 Onder overmacht wordt mede verstaan de situatie dat Verkoper wegens buitengewone omstandigheden zoals: vorstverlet, stakingen, bedrijfsbezettingen, brand, verkeersbelemmeringen of transportproblemen, gebrek aan grondstoffen en/of materialen, mobilisatie, staat van beleg, onlusten of oproer, im- of exportbelemmeringen en andere overheidsmaatregelen of voorschriften en voorts elke omstandigheid waarop Verkoper redelijkerwijs geen invloed kan uitoefenen, niet in staat is de opdracht overeenkomstig gemaakte afspraken uit te voeren.
9.2 In geval van overmacht is Verkoper gerechtigd nakoming van de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst hetzij op te schorten zolang de overmachtsituatie voortduurt, hetzij de overeenkomst te beëindigen, zonder dat Verkoper tot betaling van enigerlei schadevergoeding of boete aan koper gehouden is.
9.3 Bij een opschorting van uitvoering van een order met meer dan 3 maanden is koper evenwel gerechtigd de overeenkomst te beëindigen, tenzij de specifieke omstandigheden van een geval een kortere termijn rechtvaardigen.
9.4 Bij beëindiging als voren bedoeld is Verkoper gerechtigd betaling te verlangen van al hetgeen tot dan toe is geleverd/verricht en is Verkoper niet gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding of boete aan koper.
Artikel 10. Klachten
10.1 Koper dient de zaken bij aflevering -of zo spoedig daarna als mogelijk te (laten) onderzoeken.
10.2 Klachten met betrekking tot zichtbare gebreken worden slechts in behandeling genomen indien zij binnen 1 dag na ontvangst der zaken ter kennis van Verkoper zijn gebracht.
10.3 Klachten met betrekking tot niet-zichtbare gebreken worden slechts in behandeling genomen indien zij binnen 7 dagen na constatering, doch uiterlijk binnen 14 dagen na aflevering, ter kennis van Verkoper zijn gebracht.
10.4 Indien de klacht door Verkoper juist wordt bevonden, zal Verkoper de nodige tijd gegeven worden om de zijns inziens vereiste voorzieningen te treffen, dan wel de afgekeurde zaken door andere te vervangen.
10.5 Klachten zullen niet in behandeling worden genomen indien blijkt, dat derden iets aan de zaken hebben gewijzigd, behoudens in het geval dat dit met voorkennis van Verkoper is geschied.
10.6 Klachten betreffende de (deel)facturen dienen uiterlijk binnen zeven dagen na verzenddatum ter kennis van Verkoper te zijn gebracht.
10.7 Na het verstrijken van de bovenbedoelde termijnen wordt koper geacht het geleverde/verrichte, respectievelijk de factuur te hebben goedgekeurd. Alsdan worden klachten niet meer door Verkoper in behandeling genomen.
10.8 Reklames ontslaan de koper niet van zijn verplichting tijdig conform artikel 8 te betalen.
10.9 Klachten kunt u per mail zenden aan webshop@fusion-choc.nl of telefonisch via telefoonnummer 06-15529886 (tijdens kantooruren)
Artikel 11. Merk- en handelsnaam
11.1 Het is koper of anderen dan werkzaam bij Foodgilde BV, uitdrukkelijk verboden gebruik te maken van de door Verkoper in het handelsverkeer gebezigde handelsnaam, merknaam en logo, zonder uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Verkoper.
11.2 Koper zal bij de in lid 1 genoemde toestemming alle aanwijzingen van Verkoper nauwgezet opvolgen.
Artikel 12. Retourzendingen,
Recht van retour 12.1 De aangeboden producten van Verkoper vallen binnen de Wet Koop op Afstand onder de categorie producten die na opening snel kunnen bederven of verouderen. Indien u het vermoeden heeft dat er bederf, gisting, schimmel en of andere afwijkingen zijn ontstaan in het geleverde product, kunt u dit kenbaar maken zoals beschreven in Artikel: 10.8. Voor het deel wat niet onder deze categorie valt wordt in navolgende punten beschreven. Conform de wet koop op afstand geld er geen afkoelingsperiode omdat aangeboden goederen levensmiddelen betreffen,
12.2 Retourzendingen zijn uitsluitend mogelijk, voor producten niet zijnde levensmiddelen, binnen 14 werkdagen na ontvangst van de goederen indien de goederen onaangeroerd zijn. Hierbij geldt nadrukkelijk dat de verzegeling/verpakking van de artikelen niet verbroken mag zijn en de artikelen in ongeschonden staat bij Verkoper worden afgeleverd. Dit conform de Wet Koop op Afstand. Indien dit aspect niet in acht wordt genomen kunnen de artikelen helaas niet teruggenomen worden en de betaling niet ongedaan gemaakt worden .
12.3 De kosten voor retourzendingen gaan ten laste van de verzender. Verkoper restitueert alleen de waarde van de geretourneerde goederen. Met uitzondering van gegronde klachten van de levensmiddelen, daarvoor zal de verzender de verzendkosten vergoeding geretourneerd krijgen naast het aankoopbedrag.
12.4 Indien retourzendingen
zonder toestemming van Verkoper geschieden, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van koper.
12.5 Retourzendingen zonder toestemming van Verkoper ontheffen koper nimmer van diens betalingsverplichtingen.
12.6 In het geval van een gegronde retourzending sprake is zal door Verkoper het volledig betaalde bedrag, zonder verzendkosten, binnen 14 dagen aan de koper worden uitgekeerd. De goederen dienen retour gezonden te worden naar een door Verkoper in Artikel 1 genoemd adres.
12.7 In het geval van ongewenste producten dient dit binnen 7 dagen aan Verkoper gemeld te worden. De producten dienen in dezelfde staat teruggestuurd te worden als dat ze werden ontvangen en dienen ongeopend en ongebruikt te zijn. Eventuele schade aan het product dat niet door productiefouten is veroorzaakt, kan het te retourneren bedrag beïnvloeden.
12.8 vergoedingen voor gegronde klachten zullen nooit meer bedragen dan de aankoop- en de verzendkosten. \\
Artikel 13. Toepasselijk recht
13.1 Op alle met Verkoper aangegane overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing.
Exploitant van de webshop Foodgilde Bv Tijsjesdijk 7 3161 Cv Rhoon